Subject: FW: kooskõlastamine Alutaguse vald 13111 Uusküla SPA
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 26 Jul 2024 15:24:44 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Maarja Maltsaar <[email-masked]>
Sent: Friday, July 26, 2024 3:12 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: kooskõlastamine Alutaguse vald 13111 Uusküla SPA

Tere

Arutasime märkused projekteerijatega ning tellijaga üle ning märkused koos
tagasisidega on manuses olevas failis.

Palun vaadake meie kommentaarid üle ning andke tagasiside kas nõustute
meie selgitustega ning kui mitte, siis palun andke teada mis osaga te ei
nõustu, et teaksime kuidas projekti korrigeerida, et kooskõlastus kätte
saada.

Lugupidamisega

| Maarja Maltsaar

+372 5650 6601

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lelle 24-64 (15.korrus), Tallinn

 <https://tmodel.ee/>  <https://www.facebook.com/tmodel.ee>
<https://goo.gl/maps/LB473nepcXijv5FX8>

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 10, 2024 9:48 AM
To: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: kooskõlastamine Alutaguse vald 13111 Uusküla SPA

Tere.

Tänan projekti eest.

Tähelepanekud projekti täiendamiseks.

*	Kergliiklustee ning tehnovõrkude kavandamiseks riigitee alusele
maale tuleb koostada isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaanid. Lisatud
näidisplaan eeskujuks.
*	Lisada nähtavuskolmnurgad kergliiklustee ristumisel riigiteega.
Nähtavuskolmnurgas ei tohi olla nähtavust piiravaid takistusi.
*	Jalgtee rajamisega on muudetud sademevete lahendust. Projekt ei
käsitle jalgtee muldkeha rajamisega kaasnevat mõju riigitee muldkeha
niiskusrežiimile ja katendi püsivusele.

Kui varem oli tegemist imbkraaviga (mis aeglaselt imbus keskkonda), siis
nüüd on looduslikule imbumisele takistuseks jalgtee muldkeha, mistõttu
tuleb vesi vaheribast ja selle kraavidest ära juhtida (EhS 70 lg 2 p1 ).

*	Kraavi nõlva kallet riigitee poolses küljes mitte muuta/vähendada.
*	Osa tingmärke puudu (näiteks äärekivi kõrguse muutmine), osad
lõiked sama numbriga.
*	Muist liiklusmärke jäävad joonisel layout`ist välja.

Liiklusspetsialisti sisend:

*	Hoiatusmärk peab olema ülemine:

*	Lisada teekattemärgis nr 933 Ühissõidukipeatus
*	Parandada seletuskirjas p 3.6, et sõiduteele paigaldatavad
liiklusmärgid peavad olema II klassi valgustpeegeldava kilega
*	Parandada samas punktis viide vanale teekattemärgistuse
standardile (kehtiv on EVS 614:2022)
*	Täpsustada sama punkti, et masinaga tehtav teekattemärgistus
(äärejooned) tehakse pritsplastikuga. Käsitsi tehtavad märgised tehakse
kuuma valuplastikuga.

Elektriinseneri sisend valgustuse lahendusele:

Eeldusel, et  uue Uusküla SPA sissesõidutee on T-13111 km 5,27 teen
ettepaneku T-13111 km 5,25-5,56  valgustuse lahendust muuta :

-             Uusküla SPA sissesõidutee ristmikku  ja kiirust piirav
„põndakut“ võiks valgustada

-             Ära jätta JJT valgustusmastid (h=4m 4 tk.)  , kuna sõidutee
valgustitega valgustatakse ka antud uus JJT.

Valgustusmastide arv ei muutunud.

Lisasin ka enda poolt koostatud  valgusarvutuse Dialux EVO faili,  kus on
sõidutee ja JJT lõigu valgustus peal , kasutades h=8/1,0 m  maste.

Tehnovõrkude spetsialisti sisend:

Olemasolev kate on 5,5m ja tugipeenrad min 1,0m. tee projekti lõigetel on
4,5m, 5,0m, tugipeenar 0,5m. NB lõigete tähistus asendiplaanil ja
ristlõigete joonis, lõigete tähistus ei ole vastavuses.

Minu eelistus on min olemasolev katte laius ning tugipeenar min 1,0m, seal
kus sõidutee mõlemal pool äärekivi (JJT) seal katte laius min 6,0m.

Valgustusprojekt.

1.      Meie tavanõue valgustusmastide tähistusel on

Sama nõue on ka meie valgustuse juhendis p 5.4 Teevalgustuse
projekteerimine.

2.      Valgustusmastide min kaugus äärekivist, sõidutee asfaltkatte
välisservast peab olema 2,0 m – joonistel 1,2-1,5m

3.      Kaablite ristumisel riigiteega peab olema kinniselt, kaitsetorus
1250N ja sügavusel 1,5 m sõiduteest, teepeenrast, haljasalal nõustume
sügavusega 0,7m, kaitsetorus 750N, JJT all 1,0 m kaitsetorus 750N –
projektis on

seletuskiri

Joonisel

Palume seletuskirja ja joonist parandada

4.	Tehnovõrkude koondplaanil on:

Juhime tähelepanu, et OÜ Keskkonnaprojekt töö nr 3198 on Transpordiameti
poolt kooskõlastamata ja sellele on esitatud märkused projekti
täiendamiseks.

NB! Teehoiu spetsialisti tähelepanekud (kui neid on) edastan esimesel
võimalusel.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Maarja Maltsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, July 1, 2024 5:37 PM
To: MNT Teed < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Merike Joonsaar <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: kooskõlastamine Alutaguse vald 13111 Uusküla SPA
(liivakella-peatus)

Tere

Kooskõlastamise käigus selgus, et maantee kõrvale on projekteeritud ÜVK
trassid. Seega pidime tõstma kergliiklustee valgustuse teisele poole
kergliiklusteed. Korrigeeritud lahendus asub:

<https://www.dropbox.com/scl/fo/0o1dmrc1t88pyikfykqfp/ADYOsnIVwWEa9Dm3N-5U
6Pw?rlkey=q9qh87b36s15c7pysu0v95q3t&st=qzfvv05z&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/0o1dmrc1t88pyikfykqfp/ADYOsnIVwWEa9Dm3N-5U6
Pw?rlkey=q9qh87b36s15c7pysu0v95q3t&st=qzfvv05z&dl=0

Lugupidamisega

| Maarja Maltsaar

+372 5650 6601

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lelle 24-64 (15.korrus), Tallinn

 <https://tmodel.ee/>  <https://www.facebook.com/tmodel.ee>
<https://goo.gl/maps/LB473nepcXijv5FX8>